De zevende en laatste Nijmegen Business is uit! Deze extra dikke editie van dit jaar staat weer boordevol inspirerende ondernemersverhalen uit de regio Nijmegen. Met op de cover dit keer Hoogenboom Nijmegen.

“Hoogenboom Nijmegen ‘Suits’ You: Vind je hier het ideale pak niet, dan vind je het nergens!” – Lees de coverstory op de website van Njmegen Business.

Double click: IT meets Marketing & Communicatie

De Amerikaanse bank JPMorgan Chase sloot afgelopen maand een opvallende deal: in plaats van copywriters zal men artificiële intelligentie (AI) inzetten om reclameberichten te schrijven. Die blijken namelijk dubbel zo ‘klikbaar’. De technologie herschreef teksten en titels die een marketeer, gebruikmakend van een subjectief oordeel en ervaring, wellicht nooit zou hebben veranderd. En het werkte. Reden om in zee te gaan met Persado, een softwarebedrijf dat AI inzet om teksten te schrijven voor marketingdoeleinden. Het systeem heeft een database van ruim één miljoen woorden, gecategoriseerd op ‘emotionele aantrekkingskracht’. Ook Dell, Citi, American Express, Air Canada en Microsoft gebruiken Persado’s message machine. JPMorgan Chase gaat de technologie gebruiken voor advertenties, interne communicatie en klantenservicevragen.

Als er íets is dat aansluit op het thema van editie 7, te weten ICT, Marketing & Communicatie, dan is het wel AI en machine learning. Maar er is méér, want marketing en ICT gaan vaak hand in hand. Zo zijn de sleutelwoorden van Ecobit ‘standaard maatwerk’ als het gaat om handige softwareoplossingen voor middelgrote organisaties tot aan multinationals. CuVoTech denkt vooruit en handelt proactief: men bedenkt wat klanten in de toekomst nodig kunnen hebben. VerheesPlus Reclame onderstreept dat het logo de basis vormt voor de visuele identiteit van een organisatie. Het was tijd hun eígen logo onder de loep te nemen…

Ook de coverstory heeft een duidelijke link naar het thema. Hoogenboom erkent dat veel dienstverleners hun klanten niet willen ‘outsmarten’. Zij dragen het liefst een ingetogen pak. De jongere generatie kiest vaak voor meer uitgesproken pakken. In de winkel wordt daar rekening mee gehouden en zal je altijd medewerkers aantreffen die in verschillende stijlen gekleed zijn, ook ter inspiratie. Als dát nog geen gevoel voor marketing is…

Verder in deze editie een verslag van de zakenautotestdag, met als start- en eindpunt Joosten Promogifts. Hun expertise op het gebied van marketing en communicatie komt naar voren in hun promotionele producten. Tenslotte vindt op 26 november aanstaande de aftrap van ‘Business Meets’ plaats bij het Porsche Centrum Gelderland.
Tijdens dit veelbelovende netwerkevent draait het uiteraard om ontspanning, maar ook om communicatie en wellicht marketing. Maar dan ten bate van jouw eigen netwerk. Tot dan!


Lees Nijmegen Business 07-2019

Nijmegen Business 07-2019 valt vrijdag 8 november regionaal op de mat en is tevens online te lezen via ISSUU.

> Blader online

> Bekijk foto’s van de bladpresentatie